تهران- وزيردفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح اعلام كرد: هواپيماهاي جديد گشت دريايي كه توسط نيروهاي متخصص و متعهد ايراني طراحي و ساخته شده است، در آينده نزديك رونمايي مي شود.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت، سردار سرتیپ پاسدار 'احمد وحیدی' در گفت و گویی افزود: اقدامات و كارشناسی های مربوط به این هواپیماها در حال انجام است و امیدواریم بتوانیم در فرصتی مناسب و احتمالا همزمان با دهه مبارك فجر آنها را رونمایی كنیم.



** برخورداری محصول جدید صنایع دفاعی كشور از تمامی خصوصیات یك هواپیمای مدرن گشت دریایی

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح درباره ویژگی هواپیماهای جدید گشت دریایی تولید شده در صنایع دفاعی كشور گفت: این محصول جدید قادر است با مداومت بالای پروازی و با داشتن زیرسیستم های اپتیكی و راداری ، حوزه های مورد نظر را تعقیب كرده و برای گشت شناسایی در منطقه مورد نظر نیروهای مسلح كاربرد دارد.

وی افزود: قابلیت بارریزی ، مهمات ریزی و شناسایی بهتر از دیگر ویژگی های این محصولات جدید است كه تمام خصوصیات یك هواپیمای مدرن گشت دریایی را دارد.



** پرتاب كاوشگر حامل محموله زیستی در آینده نه چندان دور

سردار وحیدی در خصوص آخرین اخبار و وضعیت مربوط به پرتاب كاوشگر حامل محموله زیستی به فضا نیز گفت: این طرح مراحل پایانی خود را می گذراند و احتمالا در آینده ای نه چندان دور مراحل پرتاب این كاوشگر به فضا انجام شود.

سیام**1478**2026

سرخط اخبار سیاست